شماره ی نه منتشر شد
با رجوع به قسمت نسخه ی الکترونیک می توانید این شماره را خریداری و از ما حمایت کنید. تحریریه نشریه فلسفه آموزش
چگونه معلمی رهایی بخش باشیم! – مجموعه گفت و گوهای میان معلم و فیلسوف
رهایی بخشی کار تمام معلمین است. هیچ درسی به نام «رهایی بخشی» وجود ندارد که معلم خاصی بخواهد آن را تدریس کند. پس ما معلم ها همگی معلم رهایی بخش
معلم روش گرا یا معلم فکور؟!
مجموعه نشست ها و گفت و گوهای میان معلم و فیلسوف به دنبال کم کردن فاصله ی اهالی نظر و مجریان تربیتی است. می خواهیم مسائل واقعی و اجرایی معلمان
شماره ی هشت منتشر شد
با رجوع به قسمت نسخه ی الکترونیک می توانید این شماره را خریداری و از ما حمایت کنید. تحریریه نشریه فلسفه آموزش
شماره ی هفت منتشر شد
با رجوع به قسمت نسخه ی الکترونیک می توانید این شماره را خریداری و از ما حمایت کنید. تحریریه نشریه فلسفه آموزش
سخن سردبیر – شماره ششم – تعلیم و تربیت و خشونت
تاریخ بشریت و جوامع انسانی با خشونت و پرخاشگری عجین شده است. داستان هابیل و قابیل در حکایت ادیان توحیدی از چگونگی خلقت آدم و حوا و هبوط و استقرارشان
سخن سردبیر – اولین نوشتار جناب آقای دکتر شمشیری به عنوان سردبیر نشریه
دو سال از آغاز به کار نشریه می گذرد و در این دو سال به همت تمامی اعضای تحریریه و با حسن مدیریت جناب آقای دکتر برخورداری توانستیم چهار شماره
فراخوان مقالات برای شماره ی پنجم نشریه
بدین وسیله نشریه فلسفه آموزش فراخوان مقالات برای شماره ی پنجم خود را با موضوعات مربوط به فلسفه آموزش اعلام می دارد و از همه ی علاقه مندان، پژوهشگران و
Journal of philosophy and education: Vol 2, Issue 2
in the name of almighty God the second Issue of our journal has been published. hope to change something in the realm of critical education and distance learning. list of
سخن سردبیر- شماره ی چهارم
سخن سردبیر نسبت فناوری با تفکر و پرورش آن درباره رابطه تفکر با فناوری چند نسبت را میتواند تصور و برقرار کرد. یک؛ رابطه تفکر درباره تکنولوژی؛ در این نوع
شماره ی چهارم منتشر شد
همراهان گرامی! چهارمین شماره ی نشریه تخصصی فلسفه آموزش با موضوع تربیت انتقادی و آموزش مجازی منتشر شد. در این شماره مقالات گرانبهایی با این موضوع به چاپ رسید که
معرفی کتاب آیا آموزش می تواند جامعه را تفییر دهد ؟
اثری از مایکل . د . اپل با ترجمه نازنین میرزا بیگی مدارس و ديگر مجموعههاي آموزشي غير از هويتسازي (مثبت و منفي)، بخشي از دستگاه فرهنگي جامعه نيز
معرفی کتاب عاملیت انسان ، رویکرد دینی و فلسفی
کتاب ((عاملیت انسانی: رویکرد دینی و فلسفی)) ادامه تلاشهای فکری و نظری دکتر خسرو باقری در زمینه علم دینی است. دکتر خسرو باقری در زمینه علم دینی؛ نظریه ای با
پایگاه انتخاب رشته و مشاوره تحصیلی معنا
پایگاه انتخاب رشته و مشاوره تحصیلی معنا با ارائه خدمات زیر در خدمت همه شما عزیزان می باشد.
معرفی کتاب پژوهشی فلسفی درباره امکان تربیت دینی
عنوان کتاب: پژوهشی فلسفی درباره امکان تربیت دینی تالیف: میشاییل هاند ترجمه: سید مهدی سجادی نشر بین الملل تعداد صفحات ۲۲۲ تعداد فصول: شش معرفی مختصر: در عصر حاضر علاوه
پویش فیلوبوک
دو فصلنامه فلسفه آموزش با همکاری انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه دانش تخصصی با محوریت معرفی کتاب های فلسفی و تربیتی اقدام
خودکشی و دیگرکشی دو روی یک سکه!
رمضان برخورداری چندی پیش دانشجوی دانشگاه فردسی مشهد، خودکشی کرد و از همه جا اظهار تأسفهایی شنیده شد و همه به دنبال مقصر میگشتند و شنیده شد مسئول مرکز مشاوره
پدیده مامی بلاگر؛ بی پناهی کودکان و مادران
در تیتر این نوشته، تأکیدی بر نقش مادران در تربیت داشتهام و البته مقصودم این نیست که پدران نقش کمتر مهمی در تربیت دارند؛ بلکه تکید بر این است که
فصلنامه شماره سوم
با عرض سلام خدمت همراهان محترم دوفصلنامه فلسفه آموزش ؛ شماره سوم دو فصلنامه با موضوع : فلسفه کودکی منتشر شد. برای خرید آنلاین می توانید از طریق لینک زیر
ایجاد یک فلسفه تدریس
نویسنده: Mary Bowne ترجمه: سعید سمیعی مدانی چکیده: یک تمرین رایج برای مربیان، ایجاد یک فلسفه تدریس است که به آنها کمک میکند در طول زمان در مورد راهبردهای مختلف
یادداشت سردبیر به مناسبت روز معلم
در باب آنچه روز معلمش نام است نام گذاری برخی از روزهای سال به نامی خاصی حکایت از خرد آدمی دارد. مرادم از خرد وقوف انسان به توانایی ها و
فلسفه تکنولوژی از نگاه دکتر مصطفی تقوی
نشست علمی انجمن فناوری آموزشی ایران بهمناسبت “هفته پژوهش” و با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار میکند: با موضوع: فلسفه تکنولوژی آموزشی «آیا مصنوعات تکنیکی به لحاظ
فرواخوان مقاله شماره ۳
فراخوان سومين شماره از دوفصلنامه فلسفه آموزش را در تصوير زير مشاهده مي كنيد. شما عزيزان مي توانيد مقالات خود را از طريق راه هاي ارتباطي ذكر شده در پوستر
گفتگوی مدیرکل کانون استان اردبیل با مدیرمسئول فصلنامه تخصصی فلسفه آموزش
✍️✍️✍️✍️✍️✍️ مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل طی دیدار با مدیرمسئول فصلنامه تخصصی فلسفه آموزش، گفت: یکی از رویکردهای مهم این نهاد؛ تقویت تفکر خلاقانه، نقادانه و خود مراقبتی کودکان
تبریک سردبیر به مناسبت سال جدید
شکر ایزد که ز تاراج خزان رخنه نیافت بوستانسمن و سرو و گل و شمشادت ورود به سده جدید و پشت سرگذاشتن یک سده پر فراز و نشیب در خود
مروري بر فصلنامه هاي اول و دوم
در اين مطلب نگاهي مختصر داريم به شماره هاي اول و دوم فصلنامه فلسفه آموزش .
سخن سردبیر
در نگی در نسبت ما با اپل گاز زدهمیل به خوردن میوه ممنوعه – بنا به روایتی میوه سیب در بهشت، وسوسه حوا و در نهایت کندن سیب ازدرخت ممنوعه
تأملی بر سواد فناوری معلمان در فرایند آموزش و یادگیری
چکیده در عصــر حاضــر کــودکان از روزی کــه بــه دنیــا میآینــد، غــرق فنــاوری هســتند. درواقــع، فنــاوری بخــش جداییناپذیـر زندگـی بشـر شـده اسـت. در حـوزه آمـوزش نیـز بـا گسـترش فناوریهـا، دانـش
مشکل ارزشیابی مجازی در پایه دوم دبستان
چگونه توانستیم مشکل ارزشیابی مجازی در پایه دوم دبستان را حل کنیم؟ اقــدام پژوهــی نوعــی مطالعــه و بررســی اســت کــه افــراد بــرای تغییــر وضعیــت نامطلــوب و رســیدن بــه وضعیــت نســبتا
دیباچهای بر مفهوم دیجی مدرنیسم و آموزش در عصر دیجیتال
چکیده تحلیــل رویکــرد، فلســفه و مبانــی دیجــی مدرنیســم، بــدون بررســی مدرنیســم امــری دشــوار اسـت. توصیـف ایـن پدیـده بـر اسـاس تحوالتـی کـه در دورههـای پیشـین رخ داد، تصویـر بهتری از چرایــی
فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و عدالت اجتماعی
چکیده در ایــن مقالــه تحلیلــی مارکسیســتی از عملکــرد و نقــش فعلــی فنــاوری اطلاعــات و ارتباطــات (فــاوا) در آموزش و پــرورش، بــا اشــاره خــاص بــه تحصیــل در انگلســتان، ارائــه خواهــد شــد.
بررسی فلسفی یادگیری معکوس
چکیده در ایـن مقالـه بـا اسـتفاده از روش پساپدیدارشناسـی به بررسـی نسـبت های بیـن معلـم و فراگیران بـا فنـاوری آمـوزش معکـوس خواهیـم پرداخـت. بـرای ایـن کار از مفاهیـم میانجیگـری فناورانـه
ماسک و آموزش: تجربه زیسته ی کلاس مشارکتی برخط
چکیده شـیوع ویـروس کرونـا و بـه دنبـال آن کـوچ سـریع نظـام هـای آموزشـی بـر بسـتر امـن شـبکه، مـا را بـه سـمت ناامنـی از جنـس کیفیـت آمـوزش هـا بـه سـبب عـدم
کرونا و مشکل آموزش در ایران: آموزش از دور یا دور از آموزش؟
چکیده هــدف اصلــی پژوهــش حاضــر واکاوی برخــی از مشــکالت آمــوزش مجــازی در دوران شــیوع ویــروس کرونــا نســبت بــه آمــوزش حضــوری چهره به چهــره می باشــد. بــا پاندمــی کوییــد ۹۱ در
هرمنوتیک صدای زنگ مدرسه
چکیده <<صـدای زنـگ مدرسـه>> یـک پدیـده تکرارشـونده در محیطهـای تربیتـی اسـت، ایـن صـدای آشــنا در خــود دارای وجه هــای ناآشــنا و ناآشــکار اســت، آشــکار کــردن ایــن وجه هــای ناآش کار
بـررسی شـروط قـاعده زریـن
بـررسی شـروط قـاعده زریـن به عنـوان راهــکاری بــرای رسیدن قضاوت اخلاقی دانش آموزان، و تعلیم آن توسط معلم اخلاق یکی از مهم ترین حوزه های انسانی را پوشش داده
سیر تاریخی تـربیت معلــم
چکیده هدف از این پژوهش تبیین و توصیف اساسنامه دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر سیر تاریخی تربیت معلم در کشور ایران میباشد. این مقاله به روش تحلیلی- اسنادی با الهام
تأثیـر شنـاخت اهـداف تـربیتی در فلسفه معلمی
چکیده این جستار در پی تبیین آگاهی معلمان از فلسفه معلمی خویش و تأثیر آن در تربیت و زندگی انسان میباشد. این مقاله با روش تحلیلی – استنتاجی تهیه شده
مسئلهای به نام معلم ایـرانی
چکیده امروزه تقریبا این وفاق شکل گرفته که اگر قرار است بهبودی در مسیر وظایف و کارکردهای نظام آموزش و پرورش کنونی ایجاد شود گریزی جز پروبلماتیزه کردن مفهومی به
ضرورت آموزش بهداشت و ارتقای سلامت جامعه
چکیده بهداشت عمومی گذشته از اینکه پدیده ای ظاهراً زیستی است، «یک امر اجتماعی» است. جامعه شناس شهیر فرانسوی برای تبیین امر اجتماعی تلاش زیادی نمود؛ اما یادمان باشد که
طرحواره اربـاب-رعیـت؛ کسـوف گفتــگو
مقدمه گفت و گو چیست و چه ویژگی اساسی این گفتگو را ممکن می کند؟ و اساساً چرا باید گفتگو کرد؟ تفاوت طرحواره ارباب و رعیتی با طرحواره مرجع و
معلم یا سلبریتی: ظهور سلبریتی های جادویی «معلم کنکور» در نظام آموزشی
چکیده دیباچه: در یکی از روزهای نخست دانشگاه، به همراه پیرمردی به سوی در خروجی دانشگاه می رفتم که مکالمه ام با وی در گرفت. میگفتم من از قدم زدن
تربیت همان خود تربیتی است
چکیده در عصر مدرن چالشهای نوظهور تربیتی برای جوامع با فرهنگهای گوناگون به وجود آمده است نهاد خانواده در عصر تولید و صنعت دچار بازتعریف مکانیکی شده است. والدینی که
آغاز به کار فصلنامه تخصصی فلسفه آموزش
فصلنامه فلسفه آموزش با رویکردی میان رشته ای در حوزه های فلسفه، علوم تربیتی، روانشناسی، جامعه شناسی (آموزش و پرورش)، اقتصاد سیاسی و نقد و بررسی متون و نقد کتاب،
ایدئولوژی، آزادی و تربیت
چکیده انسان موجودي است که ميتواند به نوع خود بيانديشد و امکان وجودي خود را بررسي کند از اين رو زمان و مکان را ب هعنوان حد و مرز بودن