EN

شماره ی نه منتشر شد

با رجوع به قسمت نسخه ی الکترونیک می توانید این شماره را خریداری و از ما حمایت کنید. تحریریه نشریه فلسفه آموزش

بیشتر بخوانید »
گفت و گوی میان معلم و فیلسوف

معلم روش گرا یا معلم فکور؟!

مجموعه نشست ها و گفت و گوهای میان معلم و فیلسوف به دنبال کم کردن فاصله ی اهالی نظر و مجریان تربیتی است. می خواهیم مسائل واقعی و اجرایی معلمان

بیشتر بخوانید »
اخبار و رويدادها

شماره ی هفت منتشر شد

با رجوع به قسمت نسخه ی الکترونیک می توانید این شماره را خریداری و از ما حمایت کنید. تحریریه نشریه فلسفه آموزش

بیشتر بخوانید »
سخن سردبیر

سخن سردبیر- شماره ی چهارم

سخن سردبیر نسبت فناوری با تفکر و پرورش آن درباره رابطه تفکر با فناوری چند نسبت را می‌تواند تصور و برقرار کرد. یک؛ رابطه تفکر درباره تکنولوژی؛ در این نوع

بیشتر بخوانید »
اخبار و رويدادها

شماره ی چهارم منتشر شد

همراهان گرامی! چهارمین شماره ی نشریه تخصصی فلسفه آموزش با موضوع تربیت انتقادی و آموزش مجازی منتشر شد. در این شماره مقالات گرانبهایی با این موضوع به چاپ رسید که

بیشتر بخوانید »
فیلوبوک

معرفی کتاب پژوهشی فلسفی درباره امکان تربیت دینی

عنوان کتاب: پژوهشی فلسفی درباره امکان تربیت دینی تالیف: میشاییل هاند ترجمه: سید مهدی سجادی نشر بین الملل تعداد صفحات ۲۲۲ تعداد فصول: شش معرفی مختصر: در عصر حاضر علاوه

بیشتر بخوانید »
چند رسانه

پویش فیلوبوک

دو فصلنامه فلسفه آموزش با همکاری انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه دانش تخصصی با محوریت معرفی کتاب های فلسفی و تربیتی اقدام

بیشتر بخوانید »
اجتماعی

خودکشی و دیگرکشی دو روی یک سکه!

رمضان برخورداری چندی پیش دانشجوی دانشگاه فردسی مشهد، خودکشی کرد و از همه جا اظهار تأسف‌هایی شنیده شد و همه به دنبال مقصر می‌گشتند و شنیده شد مسئول مرکز مشاوره

بیشتر بخوانید »
شماره ویژه فصلنامه

فصلنامه شماره سوم

با عرض سلام خدمت همراهان محترم دوفصلنامه فلسفه آموزش ؛ شماره سوم دو فصلنامه با موضوع : فلسفه کودکی منتشر شد. برای خرید آنلاین می توانید از طریق لینک زیر

بیشتر بخوانید »
دنياي معلمي

ایجاد یک فلسفه تدریس

نویسنده: Mary Bowne ترجمه: سعید سمیعی مدانی چکیده: یک تمرین رایج برای مربیان، ایجاد یک فلسفه تدریس است که به آن‌ها کمک می‌کند در طول زمان در مورد راهبردهای مختلف

بیشتر بخوانید »
فناوري آموزش

فلسفه تکنولوژی از نگاه دکتر مصطفی تقوی

نشست علمی انجمن فناوری آموزشی ایران به‌مناسبت “هفته پژوهش” و با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌کند: با موضوع: فلسفه تکنولوژی آموزشی «آیا مصنوعات تکنیکی به لحاظ

بیشتر بخوانید »
فصلنامه فلسفه آموزش

فرواخوان مقاله شماره ۳

فراخوان سومين شماره از دوفصلنامه فلسفه آموزش را در تصوير زير مشاهده مي كنيد. شما عزيزان مي توانيد مقالات خود را از طريق راه هاي ارتباطي ذكر شده در پوستر

بیشتر بخوانید »
اخبار و رويدادها

گفتگوی مدیرکل کانون استان اردبیل با مدیرمسئول فصلنامه تخصصی فلسفه آموزش

✍️✍️✍️✍️✍️✍️ مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل طی دیدار با مدیرمسئول فصلنامه تخصصی فلسفه آموزش، گفت: یکی از رویکردهای مهم این نهاد؛ تقویت تفکر خلاقانه، نقادانه و خود مراقبتی کودکان

بیشتر بخوانید »
سخن سردبیر
سخن سردبیر

سخن سردبیر

 در نگی در نسبت ما با اپل گاز زدهمیل به خوردن میوه ممنوعه – بنا به روایتی میوه سیب در بهشت، وسوسه حوا و در نهایت کندن سیب ازدرخت ممنوعه

بیشتر بخوانید »
تأملی بر سواد فناوری معلمان در فرایند آموزش و یادگیری
فصلنامه فلسفه آموزش

تأملی بر سواد فناوری معلمان در فرایند آموزش و یادگیری

چکیده در عصــر حاضــر کــودکان از روزی کــه بــه دنیــا میآینــد، غــرق فنــاوری هســتند. درواقــع، فنــاوری بخــش جداییناپذیـر زندگـی بشـر شـده اسـت. در حـوزه آمـوزش نیـز بـا گسـترش فناوریهـا، دانـش

بیشتر بخوانید »
ارزشیابی مجازی
آموزش ابتدايي

مشکل ارزشیابی مجازی در پایه دوم دبستان

چگونه توانستیم مشکل ارزشیابی مجازی در پایه دوم دبستان را حل کنیم؟ اقــدام پژوهــی نوعــی مطالعــه و بررســی اســت کــه افــراد بــرای تغییــر وضعیــت نامطلــوب و رســیدن بــه وضعیــت نســبتا

بیشتر بخوانید »
آموزش در عصر دیجیتال
فصلنامه فلسفه آموزش

دیباچهای بر مفهوم دیجی مدرنیسم و آموزش در عصر دیجیتال

چکیده تحلیــل رویکــرد، فلســفه و مبانــی دیجــی مدرنیســم، بــدون بررســی مدرنیســم امــری دشــوار اسـت. توصیـف ایـن پدیـده بـر اسـاس تحوالتـی کـه در دورههـای پیشـین رخ داد، تصویـر بهتری از چرایــی

بیشتر بخوانید »
فناوری اطلاعات و ارتباطات
فصلنامه فلسفه آموزش

فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و عدالت اجتماعی

چکیده در ایــن مقالــه تحلیلــی مارکسیســتی از عملکــرد و نقــش فعلــی فنــاوری اطلاعــات و ارتباطــات (فــاوا) در آموزش و پــرورش، بــا اشــاره خــاص بــه تحصیــل در انگلســتان، ارائــه خواهــد شــد.

بیشتر بخوانید »
بررسی فلسفی یادگیری معکوس
فصلنامه فلسفه آموزش

بررسی فلسفی یادگیری معکوس

چکیده در ایـن مقالـه بـا اسـتفاده از روش پساپدیدارشناسـی به بررسـی نسـبت های بیـن معلـم و فراگیران بـا فنـاوری آمـوزش معکـوس خواهیـم پرداخـت. بـرای ایـن کار از مفاهیـم میانجیگـری فناورانـه

بیشتر بخوانید »
کرونا و مشکل آموزش در ایران
دنياي معلمي

کرونا و مشکل آموزش در ایران: آموزش از دور یا دور از آموزش؟

چکیده هــدف اصلــی پژوهــش حاضــر واکاوی برخــی از مشــکالت آمــوزش مجــازی در دوران شــیوع ویــروس کرونــا نســبت بــه آمــوزش حضــوری چهره به چهــره می باشــد. بــا پاندمــی کوییــد ۹۱ در

بیشتر بخوانید »
هرمنوتیک صدای زنگ مدرسه
فصلنامه فلسفه آموزش

هرمنوتیک صدای زنگ مدرسه

چکیده <<صـدای زنـگ مدرسـه>> یـک پدیـده تکرارشـونده در محیطهـای تربیتـی اسـت، ایـن صـدای آشــنا در خــود دارای وجه هــای ناآشــنا و ناآشــکار اســت، آشــکار کــردن ایــن وجه هــای ناآش کار

بیشتر بخوانید »
فصلنامه فلسفه آموزش

بـررسی شـروط قـاعده زریـن

بـررسی شـروط قـاعده زریـن به عنـوان راهــکاری بــرای رسیدن قضاوت اخلاقی دانش آموزان، و تعلیم آن توسط معلم   اخلاق یکی از مهم ترین حوزه های انسانی را پوشش داده

بیشتر بخوانید »
دنياي معلمي

سیر تاریخی تـربیت معلــم

چکیده هدف از این پژوهش تبیین و توصیف اساسنامه دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر سیر تاریخی تربیت معلم در کشور ایران می‌باشد. این مقاله به روش تحلیلی- اسنادی با الهام

بیشتر بخوانید »
دنياي معلمي

مسئله‌ای به نام معلم ایـرانی

چکیده امروزه تقریبا این وفاق شکل گرفته که اگر قرار است بهبودی در مسیر وظایف و کارکردهای نظام آموزش و پرورش کنونی ایجاد شود گریزی جز پروبلماتیزه کردن مفهومی به

بیشتر بخوانید »
فصلنامه فلسفه آموزش

ضرورت آموزش بهداشت و ارتقای سلامت جامعه

چکیده بهداشت عمومی گذشته از اینکه پدیده ای ظاهراً زیستی است، «یک امر اجتماعی» است. جامعه شناس شهیر فرانسوی برای تبیین امر اجتماعی تلاش زیادی نمود؛ اما یادمان باشد که

بیشتر بخوانید »
دنياي معلمي

معلم یا سلبریتی: ظهور سلبریتی های جادویی «معلم کنکور» در نظام آموزشی

چکیده دیباچه: در یکی از روزهای نخست دانشگاه، به همراه پیرمردی به سوی در خروجی دانشگاه می رفتم که مکالمه ام با وی در گرفت. میگفتم من از قدم زدن

بیشتر بخوانید »
فصلنامه فلسفه آموزش

تربیت همان خود تربیتی است

چکیده در عصر مدرن چالشهای نوظهور تربیتی برای جوامع با فرهنگ‌های گوناگون به وجود آمده است نهاد خانواده در عصر تولید و صنعت دچار بازتعریف مکانیکی شده است. والدینی که

بیشتر بخوانید »
مطالعات كودكي

ایدئولوژی، آزادی و تربیت

چکیده انسان موجودي است که ميتواند به نوع خود بيانديشد و امکان وجودي خود را بررسي کند از اين رو زمان و مکان را ب هعنوان حد و مرز بودن

بیشتر بخوانید »