بـررسی شـروط قـاعده زریـن

بـررسی شـروط قـاعده زریـن به عنـوان راهــکاری بــرای رسیدن قضاوت اخلاقی دانش آموزان، و تعلیم آن توسط معلم

 

اخلاق یکی از مهم ترین حوزه های انسانی را پوشش داده است که از کودکی و از زمانی که مسئولیت پذیری مفهوم پیدا می کند برای انسان مهم می گردد. رابطه صحیح انسان با خود و رفتار صحیح نسبت به دیگران در حوزه اخلاق میسر می گردد. در این مقاله به قاعده زرین به -عنوان مهم ترین قاعده اخلاقی- در حیطه تعلیم و تربیت اشاره خواهد شد.

دغدغه اصلی نگارنده آن است که برای رسیدن به قضاوت اخلاقی صحیح و آموزش آن به کودکان و نوجوانان ما ناگزیر از مثال های ملموس و انضمامی هستیم و این می تواند به مدد قاعده زرین صورت بگیرد؛ اما از آنجا که قاعده زرین قاعده ای حساس است باید نسخه درست آن آموزش داده شود. نخسه ای که این نگاشته به آن متوسل شده توسط هری ج گنسلر تنطیم شده است و در این مقاله شرایط آن بازخوانی می گردد.

می توانید برای مطالعه ادامه مقاله، کتاب الکترونیک فلسفه آموزش (شماره دوم) را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *